top of page

השפעת פטריות מרפא על הלב וכלי דם

הלב הינו איבר מופלא המזרים דם דרך כלי הדם במשך כל חיינו. ישנה חשיבות רבה בשמירה על הלב וכלי דם בריאים, על כן זה נושא המעסיק רבות את עולם הרפואה. ישנן מחלות שונות המעמיסות על הלב, פוגעות בכלי הדם ומשפיעות על זרימת דם תקינה. מחלות כגון: רמה גבוה של שומנים בדם, טרשת עורקים, יתר לחץ דם, סכרת, השמנה ועוד. מחלות אלה נכללות תחת ההגדרה של "מחלות הסינדרום המטאבולי" או סינדרום X.

הקפדה על תזונה בריאה, פעילות גופנית ושימוש יומי בפטריות מסייעים למניעה של מחלות מטאבוליות.

פלאורוטוס PLEUROTUS פלאורוטוס פטרייה הנמצאת בשימוש בכל רחבי העולם ונחקרת רבות בכל הקשור למחלות מטאבוליות. תמצית פלאורוטס נמצאה כמעכבת ספיגה של גלוקוז ושומן במערכת העיכול, מאזנת שומני דם (כולסטרול, טריגליצרידים) וכמאזנת יתר לחץ דם.

מחקר קליני שפורסם בAustralian Journal of Medical Herbalism 2010 - בחן את השפעת הפלאורוטוס על איזון רמות סוכר והשומנים בדם בחולי סכרת מסוג 2. במחקר השתתפו 120 מטופלים. כל הנחקרים אובחנו כחולים בסכרת TYPE 2, רמות גלוקוז לאחר צום: 126-250 mg/dL, כל המטופלים מקבלים טיפול תרופתי לאיזון הסכרת ללא תגובה טיפולית מספקת. במסגרת המחקר נבדקו המדדים הבאים: לחץ דם, גלוקוז בצום, המוגלובין מסוכרר (HbA1c), פרופיל שומני דם: כולסטרול כללי, HDL, LDL, טריגליצרידים. קבוצות המחקר נטלו כל יום פלאורטוס וקבוצת הביקורת נטלה תמצית של כמון.

בתום שלושת חודשי המחקר בקבוצות שנטלו פלאורוטוס נצפתה ירידה שיפור בכל המדדים בהשוואה לקבוצת הביקורת שם לא נצפה שינוי במדדים ובחלקם הייתה אף החמרה.

שיטאקה SHIITAKE

פטריית השיטאקה מוכרת מזה אלפי שנים כפטרית מאכל ומרפא ברפואות המזרח הרחוק. פטריית השיטאקה מפחיתה ספיגה של שומן במערכת העיכול ומסייעת לגוף לסלק שומנים המצטברים בדם ובכבד. שיטאקה מסייעת לבריאות כלי הדם ומסייעת במצבים של טרשת עורקים וחולשה של כלי הדם.

מאיטקה MAITAKE מכונה במזרח "הפטריה המרקדת", פטריה שמקורה ביערות עד בסין וביפן ומשמשת מזה אלפי שנים ברפואה המסורתית לאיזון רמות הגלוקוז בדם. מאיטקה מעכבת פירוק של עמילן במעי ומעכבת ספיגה של גלוקוז, תומכת בייצור תקין של אינסולין ומפחיתה משיכה לפחמימות ומתוקים.

קורדיספס CORDYCEPS פטריה טיבטית המשמשת מזה שנים רבות לחיזוק פעילות הלב והריאה, משפרת את רמת האנרגיה והחיוניות, משפרת את סירקולצית הדם ומאזנת לחץ דם. פטריית הקורדיספס מייעלת את פעילות של המיטוכונדריות בתא ("בית חרושת" להפקת אנרגיה בתא); הודות לפעילות זו, נוצר שימוש מוגבר בגלוקוז מהדם, המסייע להפחתת רמות הסוכרים בדם וניצול מוגבר של שומן למטרות הפקת אנרגיה. קורדיספס מחזקת את פעילות הלב, תומכת בייצור אנרגיה תקין בשריר הלב ומשפרת את היכולות של סיבולת לב ריאה, מעלה את הליבידו, מסייעת באין-אונות (אימפוטנציה) ותומכת בתפקוד מיני תקין.

ריישי פלוס REISHI PLUS

לחץ ומתח גורמים לעומס מוגבר על הגוף ובעיקר על הלב וכלי הדם, סטרס תורם לעליה ברמות הגלוקוז בדם, התפתחות סכרת, יתר לחץ דם ורמות גבוהות של שומנים בדם. פטריית הריישי מסייעת לגוף להתמודד עם מצבי לחץ, מתח, חרדה, חוסר שקט ובעיות שינה. מגנה על הלב מנזקי יתר ומסייעת לאיזון לחץ דם, תומכת בפעילות תקינה של הכבד ומסייעת בהפחתת ייצור עודפי שומן ע"י הכבד.

מיקו אקס MYCO X פורמולה ייחודית ומתקדמת המשלבת את הפטריות שיטאקה, מאיטקה, פלאורוטוס, קורדיספס וריישי. למניעה ותמיכה במחלות הסינדרום המטאבולי.

1 כמוסה עם ארוחה 3 פעמים ביום.

bottom of page