top of page

פטריות ומערכת העיכול

תהליכים רבים וחיוניים מתרחשים במערכת העיכול – החל בפירוק ועיכול המזון, דרך ספיגת הרכיבים התזונתיים, הפרשת פסולת ותוצרי לוואי ואף הגנה על הגוף מפולשים החודרים דרך המזון והפה. שילוב פטריות מרפא ופטריות מאכל, כחלק מאורח חיים בריא, מאפשר יצירת סביבה מאוזנת במערכת העיכול ותורם לתפקודה ולבריאותה. פטריות וחיידקי המעי במערכת העיכול חיים כדרך קבע זני חיידקים רבים ומגוונים, התורמים לבריאותנו המכונים - פרוביוטיקה. בשנים האחרונות, מחקרים רבים מצביעים על השפעתן החיובית של פטריות על אוכלוסיית החיידקים הטובים. לדוגמא, במקרים רבים נמצאה עליה בכמות החיידקים הטובים ממשפחת הלקטובצילוס וביפידובקטריה לאחר צריכה של פטריות. הפטריות מהוות מזון לחיידקי המעי מאחר ומכילות סיבים פרה-ביוטיים. עיכול הפטריות והרכיבים הפעילים שבהן, בעיקר פוליסכרידים, כיטין, פנולים ופלבנואידים, משפיע לטובה על פעילות החיידקים (מיקרוביוטה) ותורם לייצור של רכיבים שונים התורמים לבריאות הגוף, כמו חומצות אמינו, חומצות שומן חיוניות, חומצות שומן קצרות שרשרת התורמות לבריאות תאי המעי ועוד מגוון של רכיבים בעלי פעילות נוגדת חמצון המגנים על הגוף. חוסר איזון בחיידקי המעי נמצא במצבים של מחלות מעי דלקתיות, קנדידה, מעי רגיז, מעי דליף, עצירות, דיספפסיה, שלשולים ועוד.

צרבת, ריפלוקס, דלקת ברירית הקיבה קוריולוס CORIOLUS

.קוריולוס מסייעת בהפחתה של צרבת, נפיחות בטנית ועליית חומציות לאחר ארוחה. פעילות פטריית קוריולוס מרגיעה את ריריות הקיבה ומערכת העיכול ומסייעת בשיקומן. במחקר שנעשה בהשתתפות נבדקים בריאים והשווה בין השפעת קורליוס לבין אנטיביוטיקה מסוג אמוקסיצילין על אוכלוסיית חיידקי המעי, נמצא שפטריית קוריולוס מחזקת את החיידקים הטובים המסייעים למערכת החיסון בהשוואה לאנטיביוטיקה, שמאפשרת לחיידקים פתוגניים לשגשג.


היריסיום HERICIUM היריסיום מסייעת לחידוש רירית הקיבה ומסייעת בהקלת תסמינים הקשורים לדלקת כרונית ברירית הקיבה, כמו כאבים באזור הקיבה ואי נוחות לאחר ארוחה, כמו כן היא מהווה טיפול טבעי לכאבי בטן ולתסמינים נוספים המתבטאים במערכת העיכול.

מחלות דלקתיות של המעי – IBD

היריסיום HERICIUM + אגריקוס AGARICUS

קרוהן וקוליטיס כיבית מוגדרות מחלות אוטואימוניות של המעי, המאופיינות בתגובה חיסונית כנגד רקמות המעי. בנורבגיה נערכו מחקים אשר בחנו את השפעת פטריות בכלל, ופטריית אגריקוס בפרט, על צמצום התגובה האוטואימונית במחלות מעי דלקתיות. מחקר קליני משנת 2010 בדק השפעת שילוב אגריקוס עם היריסיום על מדדים דלקתיים בקרב חולי קרוהן וקוליטיס. תוצאות המחקר הדגימו ירידה במדדי הדלקת, שהתבטאה בירידה ברמות הציטוקינים המקושרים לתגובה דלקתית במחלות IBD, ולירידה ברמות ה- Calprotectin בצואה, המהווה מדד לתגובה דלקתית בקרב חולי IBD. מחקר קליני נוסף שנערך בנורבגיה בשנת 2016 בחן את ההשפעה של פורמולה המשלבת תמציות מאגריקוס והיריסיום בקרב 50 חולי קוליטיס כיבית על תסמינים הקשורים למחלות IBD כמו עייפות, כאבי בטן, התכווצויות ותדירות יציאות גבוהה ועל מדדי איכות החיים (QOL). תוצאות המחקר הראו שיפור ניכר בהתכווצויות, מספר היציאות ביום, הכאבים והעייפות, הפחתה בכאבי בטן וירידה ברמות ה- Calprotectin הנבדק בבדיקות צואה. (http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0150191)

מיקו טאמי MYCO TUMMY מיקו טאמי הינה פורמולה ייחודית וייעודית לתמיכה במגוון של תסמינים ומחלות של מערכת העיכול, המשלבת את פטריות המרפא קוריולוס (טרמטס), אגריקוס והיריסיום עם חיידקים פרוביוטיים בריכוז גבוה ופוטנטי של 15 ביליון חיידקים בכמוסה. המינון המומלץ הוא כמוסה אחת, 2-3 פעמים ביום, לפני ארוחה. יש להתייעץ עם הרופא המטפל לפני השימוש.


מאת: חברת דרורת בע"מ

من: شركة דרורות المحدودة

bottom of page