top of page

פטריות מרפא וכאב

תחושת כאב בעיקר כאבים כרוניים משפיעים על איכות החיים, תפקוד יומי, מחלישים ומתסכלים.

כאב הוא תסמין או ביטוי של דלקת או לקות בתפקוד של איבר, שינויים בתפקוד או מבנה של מפרק, כתוצאה מבליטת דיסק ועוד. בקרב אנשים רבים הסובלים מכאב הוא לא זמני אלא מתמשך (כרוני), כאב שהינו מוכר ורציף או חוזר לסירוגין באזור או אזורים שונים בגוף.

קיימות מגוון של תרופות להקלה על כאבים, כאשר חלקן מחייבות מרשם. הקו המנחה הינו לטפל בגורם ולא רק בתסמין, שילוב של פטריות מרפא עשוי לסייע להקל בכאב באמצעות איזון הגורם: הפחתת דלקות, תמיכה בכאבים כתוצאה ממחלה אוטואימיונית, איזון תפקוד מערכת העצבים, הפחתת סטרס, תמיכה בבריאות העצב הפגוע.


מיגרנה

כאב המיגרנה הוא כאב חזק הפוגע באיכות החיים של רבים, שכיחות של מיגרנה עולה עם השנים בכל רחבי העולם. בשאלונים רבים שנשלחו לנחקרים במגוון של מחקרים גורם המתח, לחץ סטרס נמצא באחוזים גבוהים כאחד הטריגרים העיקריים להופעה של מגרנות. מחקר שהתפרסם בכתב העת International journal of pharmacy בחן את השפעת פטריית הריישי על מיגרנות על רקע של סטרס, הנחקרים נטלו גרם אחד של ריישי ביום, בסיום המחקר מתוך 64 נחקרים, 62 (93%) דיווחו על הקלה בתדירות ובעוצמה של המיגרנות. ממסקנות המחקר נמצא כי ריישי יעילה בהקלה בתסמיני המיגרנה ומכאן ניתן להסיק כי גם במצבים של כאבי ראש שאינם מיגרנוטים כתוצאה מסטרס ריישי יכולה לסייע. כאשר המיגרנה מופיעה על רקע של שינויים הורמונליים, פורמולת פטריות מיקו פאם מסייעת באיזון המערכת ההורמונאלית.


כאבים נוירופתים

כאבים נוירופתים הם כאבים כרוניים, המוכרים מביניהם הוא הכאב נוירופתי הנגרם בעיקר מפגיעה בשכבת המיאלין העוטפת את העצב כתוצאה מסיבוכי סכרת, טיפולים כימותרפיים, ניתוחים ועוד. פטרית ההיריסיום, הינה פטרית מאכל יפנית נחקרת רבות על השפעתה הרחבה על תפקוד תקין של מערכת העצבים, במחקרים בבע"ח נמצא כי היריסיום מסייעת למערכת העצבים לשמור על תפקוד תקין ומאוזן, מעודדת התחדשות של שכבת המיאלין ומפחיתה עוצמות כאב. היריסיום מסוגלת להקל על מגוון של כאבים מסוגים שונים.


כאבים על רקע הורמונאלי

שינויים במערכת ההורמונאלית בעלי השפעה דומיננטית על גופינו. שינויים אלו נכרים יותר בקרב נשים מאשר אצל גברים, השינויים ברמות ההורמונים מתרחשים במהלך החודש אצל נשים משפיעים על גוף האישה בעוצמות שונות. שינויים אלו מקושרים לתסמונת קדם ויסתית, גיל המעבר, כאבים בימים הסמוכים לווסת ותוך כדי, כאבי ראש, כאבי בטן, בעיות שינה, כאבי ראש, מיגרות, כאבי גב ועוד. מיקו פאם הינו פורמולה המכילה ארבע פטריות התומכות באיזון ותפקוד תקין של המערכת ההורמונאלית, ובכך מסוגלת לסייע להפחית את עוצמת הכאב והתדירות. שימוש קבוע במיקו פאם במהלך החודש תתמוך ותאזן את הפעילות הטבעית.

bottom of page