top of page

פטריות מרפא ומחלת הסרטן


פטריות משולבות באסכולות שונות של הרפואה הטבעית והמסורתית ברחבי העולם, השימוש המסורתי והמודרני מתמקד ביכולת של פטריות לסייע לגוף להימנע ולהתמודד עם מחלת הסרטן.

מחקרי תצפית, בעיקר במזרח, מצאו כי בקרב אוכלוסיות בהן קיים שימוש בפטריות כחלק מהתפריט התזונתי בו משולבות פטריות מספר פעמים בשבוע, שכיחות הופעת מחלת הסרטן מסוגים שונים פחותה בהשוואה לאותה אוכלוסייה באותן מדינות בהן אין שילוב של פטריות בתפריט.

המדע המודרני ותחום המחקר הרפואי החל בעשורים האחרונים לבדוק ולבחון את יעילות הפטריות על גוף האדם. בשנת 1977 נרשמה ביפן תרופה בשם KRESTIN בה נמצאים פוליסכרידים מפטריית הקוריליוס (טרמטס) לסרטני מערכת העיכול, ריאות ושד. בשנת 1985 נרשמה ביפן תרופה נוספת (LENTINAN) המופקת מפטריית השיטאקה לסרטן הקיבה ובעשורים האחרונים הצטרפו תרופות נוספות. בהתאם לתוצאות מחקרים אלו ואחרים, ניתן לראות כי פטריות מרפא לטיפול בסרטן אכן יעילות הן כטיפול והן כמניעה.

מניעה של סרטן

בפטריות מרפא קיימים מגוון רחב של רכיבים ייחודיים לעולם הפטריות, רכיבים אלה בעלי השפעה "מלמדת" על מערכת החיסון ומאפשרת לתאי מערכת החיסון לזהות ולהתמודד עם תאים סרטניים מסוגם שונים. חשוב לציין כי לפטריות אין השפעה ישירה על תאים סרטניים ודרך עבודתם היא בעיקר דרך השפעה על תפקוד מערכת החיסון. נטילה יומית של פטריות יכולה לסייע במניעה של התפתחות של סרטנים שונים.


שילוב פטריות עם טיפול קונבנציונאלי

שילוב צריכה של פטריות מרפא במקביל לטיפולים קונבנציונליים, כגון: כימותרפיה, הקרנות, טיפולים ביולוגים ואימונולוגים נחקר רבות בעשורים האחרונים. נמצא כי פטריות מסייעות למטופל להתמודד עם המחלה ועם הטיפולים בצורה טובה יותר. נכון להיום לא נמצאו במחקרים הפרעה או שיבוש של הטיפול הקונבנציונאלי עם פטריות.

שילוב של פטריות מרפא מחזק את רמת האנרגיה והוויטליות, מסייע לשמירה על רמה נאותה של תאי דם לבנים, צמצום של תופעות לוואי כגון: פצעים בפה, בחילות, תשישות, כאבים, התאוששות מהירה יותר לאחר הטיפול, איזון תפקודים של מערכת העיכול, תמיכה באיזון אנמיה, מניעת זיהומים, צמצום הישנות של הסרטן.

חשוב לציין כי התאמה של הרכב פטריות צריכה להיעשות ע"י רופא או מטפל שלמד טיפול באמצעות פטריות (מיקותרפיה).

התאמה של פטריות מתבצעת בהתאם לסוג הסרטן, מאפיינים שלו, הטיפול הקונבנציונאלי, בדיקות דם והרכב הפטריות משתנה במהלך הטיפול ולאחריו.


bottom of page